Transkriptionen | Hans Talhoffer: Ms. Chart. A558 | Kriegsbuch

« zurück zur Übersicht

141r

Das ist ain wasserman Der ist gemacht mit leder die augñ sollen sein von weissem duñen horn zu der Rorn hat er atem als lanng biß die obern seck val werd~ Das leder sol sein gesmirht mit öl vnd mit wachs vnd sol sein genät mit ain° sibeln al di nit sneidt also sol man die nachgeschribñ stuck all näen vnd smirben die von leder sein

 

top

141v

Das ist wie man zu fuss vber wasser sol geen

Das ist ain schuch mit ain° peil pleven solen ist der man swar so mach man den schuch dester swarer das er die wag hab das In der wind nit vmb werff vnden an dem schuch das ist das rued°

 

top

142r

Das ist ain zewg zu ross vber wasser

 

top

142v

das ist ain geschiffte laiter da die wäpmer an steigñ

Das ist ain laiter wil ainen gesellen habñ

 

top

143r

Das ist ain nater daman inn steiglaiter In ain venster mit hebt

Das ist ain steigñ mit sprüsseln an ainem ainitzigñ strick

Das ist ain aintzige stangñ mit sprüsseln zu steigñ

Das ist ain schuch zu steigñ an an ain° slechten stangñ

 

top

143v

Das ist wie man sich selb sol auf hin winden

 

top

144r

Das ist ein steigñ mit vedern In aine~ ror an aine~ ainitzigñ strick   top

144v

Das ist ain prugken von leder da müssen die seck auf geplosen sein mit furfallenden pletern

sack

  top

145r

Das ist ain punt zu dem steckñ   top

145v

also sol man ain Armbst vnder aine~ mantel spannen   top

146r

Wie zwen man ain puchsen sellen hebñ auf aine~ wagñ die hundert zennten hat   top

146v

ain geschiffter spies

Das ist ain steiglaiter

  top

147r

ain sturmlaiter   top

147v

Wie man ainen brief vnder aine~ wasser sol schreibñ   top

148r

Wie man machñ sol das aiñ sein aigñ schlos nit mag auf tun

Wie man aus dem sack sol komen

  top

148v

3 Loth.

4 Loth.

  top

« zurück zur Übersicht