Skip to content

Hans Talhoffer: Ms. Chart. A558 Gotha | Kriegsbuch

141r

Das ist ain wasserman Der ist gemacht mit leder die augñ sollen sein von weissem duñen horn zu der Rorn hat er atem als lanng biß die obern seck val werd~ Das leder sol sein gesmirht mit öl vnd mit wachs vnd sol sein genät mit ain° sibeln al di nit sneidt also sol man die nachgeschribñ stuck all näen vnd smirben die von leder sein

141v

Das ist wie man zu fuss vber wasser sol geen

Das ist ain schuch mit ain° peil pleven solen ist der man swar so mach man den schuch dester swarer das er die wag hab das In der wind nit vmb werff vnden an dem schuch das ist das rued°

142r

Das ist ain zewg zu ross vber wasser

142v

das ist ain geschiffte laiter da die wäpmer an steigñ

Das ist ain laiter wil ainen gesellen habñ

143r

Das ist ain nater daman inn steiglaiter In ain venster mit hebt

Das ist ain steigñ mit sprüsseln an ainem ainitzigñ strick

Das ist ain aintzige stangñ mit sprüsseln zu steigñ

Das ist ain schuch zu steigñ an an ain° slechten stangñ

143v

Das ist wie man sich selb sol auf hin winden

144r

Das ist ein steigñ mit vedern In aine~ ror an aine~ ainitzigñ strick

144v

Das ist ain prugken von leder da müssen die seck auf geplosen sein mit furfallenden pletern

sack

145r

Das ist ain punt zu dem steckñ

145v

also sol man ain Armbst vnder aine~ mantel spannen

146r

Wie zwen man ain puchsen sellen hebñ auf aine~ wagñ die hundert zennten hat

146v

ain geschiffter spies

Das ist ain steiglaiter

147r

ain sturmlaiter

147v

Wie man ainen brief vnder aine~ wasser sol schreibñ

148r

Wie man machñ sol das aiñ sein aigñ schlos nit mag auf tun

Wie man aus dem sack sol komen

148v

3 Loth.

4 Loth.